De sport kenmerkt zich door passie, emotie, competitie, winnen, strijd, een doel halen. Of dat nu is als professional of als vrijwilliger. De sportwereld kent vele belanghebbenden en waar mensen en organisaties met elkaar omgaan kunnen ongewenste situaties ontstaan, conflicten.

artikelhomeConflicten kunnen op verschillende manieren worden opgelost. Zoals door tuchtrecht, strafrecht, ordemaatregelen enz. Meestal lijken deze vormen van geschillenbeslechting een winnaar en een verliezer op te leveren, typerend voor de sport maar ongewenst bij het oplossen van conflicten. De relatie is vaak onherstelbaar beschadigd waardoor er uiteindelijk twee verliezers zijn.

Hierin is veel te winnen. Door tijdig mediation toe te passen, nog voordat het conflict escaleert en een tuchtrechtelijk of juridisch traject wordt gestart. Stichting Sportmediation is de organisatie die met inzet van gekwalificeerde sportmediators partijen begeleidt naar gezamenlijk gedragen en daardoor duurzame oplossingen waarbij de relatie intact blijft en vaak zelfs verbetert. Bij mediation bestaan er geen verliezers, alleen winnaars.

Kiest u ook voor een duurzame oplossing? Neem dan nu contact met ons op!

Gratis met ons kennismaken?
Bel dan snel T 085 2017 886.